måndag, juni 27, 2005

Sveriges värsta dansare

Oh gud vad kul jag tyckte att det var!
Jag hade nominerat Micke till Sveriges värsta dansare på tv4.se med motiveringen att han är så dålig att han inte ens dansar dåligt, utan att han står helt still bara. Från början trodde jag det var för att han inte ens ville försöka, nu tror jag verkligen att han inte kan!
Och idag ringde det på Mickes mobil. Jag trodde det var lägenhetstanten. Efter att ha bytt några ord med denne mystiske någon i telefon kommer han in i rummet och blänger på mig med en flin-butter (blandning mellan garv och rosenraseri typ) min. Jag tittar på honom och fattar ingenting. Frågar om det var lägenhetstanten som ringde. Han fortsätter blänga och frågar sen:
Älskling, har du nominerat mig till Sveriges Värsta Dansare?
Och jag brister ut i asgarv. Vad häftigt tänkte jag, dom ringde, han kommer med. Jag fortsätter garva och han brottar ner mig i sängen för att visa vad han tycker om saken.
Mellan skrattanfallen frågar jag vad hon sa. Och då svarade han: Hon sa att jag blivit nominerad av min sambo och frågade om jag ville komma på audition men jag tackade nej.
Och då slutade jag skratta. Då var det inte kul längre. Här har han världens chans att komma med i tv, kanske i ett aningen pinsamt sammanhang, men ändå. Och så tackar han nej. Jag ska fasen nominera han till Sveriges Tråkigaste Pojkvän.

3 kommentarer:

Tilda sa...

Ja visst var det tråkigt av honom? Jag tänkte att detta kunde bli hans chans att dels bli....typ D-kändis, och dels faktiskt lära sig att dansa! Men nähä...

Anonym sa...

Hatar linslusar. Bra gjort av honom att tacka nej. Sjäkv har jag nästan helt slutat att titta på TV efter att ha matats med den ena dumheten efter den andra (dokusåpor och annan skit), framför allt i de kommersiella klåpar- och idiotkanalerna.

Vänliga hälsningar o.s.v. och bla bla bla och fan vad trött jag blir. HAAAATAAAAAA!

Tilda sa...

Vem är du mystiska människa som lämnar små små avtryck i min blogg?
But I like it, det är roligt när folk kommenterar! Önskar bara jag visste vem du var...