onsdag, juni 06, 2007

Tankar om tvillingar

Var på kalas idag. Och då förundrades jag över en sak.
Varför får man likadana presenter/paket om man är tvillingar? Vissa grejer går iofs bra och ge samma sak till båda kan jag tycka. Dels om det är pengar/presenkort/lotter eller dylikt. Då är det ok. Eller om det är nåt som båda verkligen har önskat sig, för så kan det ju vara.
Men annars alltså.. Samma innehåll, samma jäkla omslagspapper och snöre? Jesus, de är väl två olika personer?
Men av nån anledning ser man det inte så. Är nog vanligt bland tvillingpar, känner bara ett par tvillingar, men ändå.. Har fått för mig att det är så. Och det är ju urdumt egentligen!
Ofta pratar man om DEM som en enda klump också. Jag gör det själv ibland även fast jag försöker låta bli. Man nämner dem inte vid namn, utan kallar dem "tvillingarna" som om det vore det viktigaste av deras personlighet. Så gör man ju inte med vanliga syskon.

Ska det vara så svårt att se dem som enskilda individer?
Och när man köper presenter, kan man inte försöka vara lite personlig då och köpa någonting åt den ena som man vet att han/hon vill ha eller som passar dess personlighet, och sedan göra likadant med andra? Måste de få lika presenter? Nää..

Jag är iaf glad att jag köpte olika :)


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

L min vän.. Varför måste du sluta? Jag saknar dig redan och har gråtit floder här nu på kvällningen. Hur ska jag klara av att säga hej då på torsdag?

På återseende, ej farväl,
för det klarar inte mitt hjärta och min själ.

Utan din värme, hur ska det gå?
Utan dig solstråle, vad är vi då?

Vi dig alltid i våra hjärtan bär,
vad du än gör och var du än är.

Dock ej farväl för vi ses ju igen.
Vi älskar dig, vår allra käraste vän!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tilda min goa härliga vän du får mig att gråta när jag läser dina fina ord!!! Det blir verkligen inte lätt det här! Men jag är så glad att jag fått lära känna dig för du är en underbar människa!!!
Bamsekramar Lotta
Vem vet kanske fortfarande något kan hända angående hösten men oavsett så hoppas jag innerligt att vi inte tappar kontakten!