tisdag, juni 19, 2007

Roligt men orättvist!

Ja det är bridge det. Oftast hamnar vi i orättvisa situationer. Antingen att motståndarna hamnar i heeeeelt fel kontrakt men lyckas på nåt vänster spela hem det ändå för att det sitter guld. Eller att vi hamnar i ett klockrent kontrakt men några andra jä.. öhm.. par har hamnat på tok för högt men spelat hem det ändå. Gaaah, sånt driver mig till vansinne. En sak är om man själv spelar dåligt så man spelar bort varenda kontrakt, men så är det ju inte. Bara orättvisa bottnar hela tiden. Och så tre slamtorskar på det, som vi iofs själva stod för, men som knappast gjorde saken bättre.

Och ändå så är det så roligt att spela så jag redan längtar tills nästa måndag!
Knepig hobby jag har hittat alltså. Påminner om bowling faktiskt!

Iofs så var det inte bara negativt idag. Här är de positiva sakerna:
1) Jag tilldelades äntligen min klövernål!
2) Jag och Micke vann en varsin SverigeLott eftersom vi var bästa nybörjarpar förra veckan.
3) Micke skötte sig väldigt bra, gjorde ett par misstag men jag gjorde nästan fler, så han får väl godkänt!
4) Det var goda bullar till kaffet.

Mm det var ungefär det.
Nu ska jag andas djupt några gånger, tänka soppa soppa soppa, och sen kan jag förhoppningsvis släppa det.

Bye!

Inga kommentarer: