onsdag, januari 06, 2010

Först framgång, sedan pannkaka

Var och tränade idag. Jag stod och matade på tian men till en början missade jag nästan hela tiden. Först skyllde jag på banan, att det var svängigt. Men sedan oljade Micke och jag fortsatte missa. Hm okej då, kanske var mitt fel ändå då :P Började utvärdera och känna efter vad det kunde bero på. Kom snabbt till att det berodde på två saker.
1. Jag slet och drog i bollen och hade fullt sjå med det så att jag inte kunde lägga nån energi på att se till att pricka.
2. Jag slarvade i startpositionen, la ut armen åt sidan och hepp så åkte den in långt bakom ryggen och sedan kom ju bollen för långt åt höger.
Korrigerade dessa två problem och vips så var det 100% träff :D
Sedan när jag hade stått och matat 10:an i 10 minuter körde jag lite förstaslag där jag var noga med samma saker - startpositionen och att inte dra i bollen. Det gick så där. Förstod inte varför det inte blev samma framgång men Micke sa att det berodde på att jag sjönk ihop för mycket. Så jag försökte korrigera "ihopsjunket" också men det blev nog en grej för mycket för sedan blev det pannkaka av alltihopa.
Fasen, skulle slutat när jag var på topp.

Inga kommentarer: