fredag, december 04, 2009

Julklappar, teckenspråk och grekisk mat

Vilken härlig dag!
L och jag var på stan först och julshoppade lite. Vi tjafsade lite om var vi skulle äta lunch, det slutade med en lätt lunch på Donken och sedan fika efter det på Peters. Vi kom på den briljanta idén att lådsas att L var dövstum så att jag var tvungen att tolka åt henne på caféet och efter det pratade vi bara teckenspråk. Iaf tills vi blev alldeles less på det och trötta i både ögon, hjärna och händer/fingrar/armar. Då pratade vi normalt igen. Men himla roligt var det!
Träffade I och J vid Indiska, en härlig kram och lite småprat, sedan en promenad hem för att slå in julklappar och rimma lite. Sedan drog L iväg till Linköping och jag väntade in päronen från Norrtälje.
Vi åt grekiskt på kungsgatan, Athena. Jättemysigt ställe och bra mat, tack för tipset Tias! Sedan fick Sölve sin grappa och vi satt och småpratade lite i baren om ditten och datten. Efter det lämnade jag päronen på hotellet och tog sedan bilen, åkte och hämtade L från tåget (jag har kört bil i Norrköping - iiiih!) och så hem för att prata lite mer teckenspråk. Men nu blev vi trötta så nu ska vi sova.

Ser fram emot morgondagen; shopping, bowling och mer socialt, trevligt umgänge!

Inga kommentarer: