torsdag, december 10, 2009

Teckenspråkskursen igår

Kom på att jag inte har bloggat om gårdagen, måste ju berätta i korta drag hur det gick på teckenspråkskursen!
Först när jag kom dit märkte jag att läraren hade dömt ut mig redan på förhand. Han tyckte bara det var tokigt att jag var där som stand-in och han tänkte nog att jag inte kunde mycket alls. Och jag sa inte heller allt jag kunde utan satt där som en snäll elev och tittade uppmärksamt på tavlan.
I slutet av lektionen märkte jag att jag hade gjort intryck på honom och han berömde mig massor för att jag var så duktig och verkade så intresserad. Det hela slutade med att jag fick en kram av gubben och han tecknade "kul att ses, gott nytt år" till mig innan jag gick. Haha jag skrattade hela vägen till bussen. En kram liksom?! Ta i lite mer :P Men det var ju en kul upplevelse iaf.

Igår kväll bytte vi julklappar här i kollektivet också, J fick den störstaste men det visste vi ju. Jag är jättenyfiken på mina klappar, jag har klämt och skakat men inte kunnat lista ut nåt.

Nu har jag försökt packa eftersom jag lämnar Peking imorn och inte kommer tillbaks förrän nästa år. 80% av resväskan består av julklappar, 20% består av jeans. Rätt nöjd.

Inga kommentarer: