söndag, augusti 16, 2009

Bröllop och dop på Rånäs slott

Igår fotade jag bröllop (och dop) på Rånäs Slott, hur fint som helst! Men jag var gäst också eftersom det var Mickes styvsyster som gifte sig. Det var lite knepigt måste jag säga, att både vara gäst och jobba. Men det löste sig hyfsat ändå.
Jag hade jämt sjå under porträttbilderna, för Hasse (brudgummen) avskyr kameror. Han vägrade helt enkelt le, han såg helt stel ut. Jag föreslog att de skulle larva sig lite och fejkskratta tills de började skratta på riktigt. "Nej," sa han bara åt mitt förslag och såg fortfarande helt stel ut.
Jag hade Malin som assistent och Jill (bruden) stod och garvade åt Malins skämt medan Hasse såg helt sur ut. Till sist drog Hasse några egna skämt och skrattade åt dem, då passade jag på att fota. Jag tror jag fick 4 bilder totalt när han ler. Helt otroligt, haha!
Det bjöds på trerätters (fyra rätter om man inkluderar bröllopstårtan) och jag var kvar fram till strax efter 11 nån gång tror jag. Sedan körde jag hem i regnet och mörkret, trött som ett as. Stupade i säng när jag kom innanför dörren.

Nu ska jag börja ladda upp lite bilder från igår så får vi se vad som fastnade i kameran och inte :P Sedan måste jag ju börja packa också för imorn bär det av till Norrköping ju! AAAAAHH! Och till råga på allt ska jag ut till Vätö i eftermiddag för att träffa ett brudpar som jag ska fota i september. I got my work cut out for me :P

Inga kommentarer: