torsdag, november 27, 2008

Skönhetssömn

Idag vaknade jag tidigare än vanligt.

Idag sov jag längre än vanligt.

Jo, det är sant, precis så var det. Först vaknade jag av att det kändes som om mitt högra ben höll på att somna. Jag tittade upp och såg att Pajas ligger tvärs över benet, på rygg. Mycket tjusigt, såg inte ett dugg bekvämt ut. Men han såg ut att mysa så det var väl skönt trots allt. Tittade på klockan. Suck, 7,10. Försökte somna om men minuten senare klev Zia över mitt vänstra ben och jag vaknade till igen. Det döjde inte länge förrän katterna hade slagsmål i sängen. Jahapp, det var bara att gå upp för då var jag definitivt vaken.
Gick på toa, men sedan kändes det fånigt att gå upp så tidigt så jag kröp ner igen. Då hade katterna försvunnit. Jag låg och tänkte på bowlingen och på vad jag skulle göra under dagen och lite smått och gott. Innan jag visste ordet av hade jag somnat om.

Micke gick upp och duschade vid nio-tiden så där. Han skulle visst på personalmöte klockan 10. Jag hörde knappt att han åkte.
Vaknade för en halvtimme sedan. Kvart över elva. Ooops.
Kanske dags att gå upp och äta fru.. ehm.. lunch.

Inga kommentarer: