lördag, november 15, 2008

Den som väntar på något gott... väntar ju alltid för länge

Micke fick expansionen till WoW här om dagen.
Åh nej, tänkte jag, ännu mer spelande (om det nu är möjligt). Men precis när det damp ner i lådan gick strömmen så han kunde inte installera det. När strömmen väl kom tillbaka var han tvungen att åka till jobbet.
Han jobbade hela hela dagen, tror han var hemma vid 10 någon gång. Han kom hem och kastade sig ner framför datorn för att testa sitt spel. Då kunde han inte logga in på sitt konto. Servern var redan proppfull av andra entusiaster - det var 1138 pers som stod på kö före honom att få logga in.

Du har plats ...1138... i kön. Beräknad väntetid är ...40... minuter.

Telias telefonköer i all ära, men det där tog priset.

Slutligen kom han ändå in och fick prova sitt älskade spel. En liten stund, sedan var det ju dags att gå och lägga sig.

Tror inte Gud eller andra högre makter har mycket till övers för WoW-spelare, hehe.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nä, stackars Micke xD Kan verkligen leva mig in i situationen, som den wow-nörd även jag är xD

Anonym sa...

Nä, stackars Micke xD Kan verkligen leva mig in i situationen, som den wow-nörd även jag är xD