onsdag, juni 11, 2008

Summer(ize)

Det är äntligen sommar hörrni! Är det inte underbart? Ja, om man räknar bort de 100 miljoner myggbett jag lyckats skaffa mig på typ två dagar :P Men det är det som gör det till sommar.
Idag kunde vädret gärna ha fått vara lite bättre dock. På min lediga dag.

Hade tänkt skriva en hel drös med inlägg igår. Det sprack.. Var för trött.
Så nu får jag sammanfatta i ett och samma inlägg istället.

Måndagen:
Första dagen på jobbet. Kom som en överraskning att de skickade ut mig alldeles själv på distriktet. Visserligen körde jag det förra året, men det hade ju kommit till en sträcka; Haggård, Eka och Svanberga. Och där hade jag ju inte kört. Men chefen skickade med mig en handritad karta och så tjoff iväg. Jo det var ju jäkligt lätt. NOT. Blev en lång dag. Kom tillbaks in vid strax före fyra.
Dagens toppen: Crille som lånade ut sin toalett! Annars hade det hänt en olycka i bilen :P
Dagens botten: Förutom det faktum att det tog sådan tid, så tror jag att jag körde på en liten fågelunge som satt på vägen :(

På kvällen spelade jag och sambon bridge!! :D Yep, that's right!! Sommarserien startade, så vi tänkte what the hell, vi åker och lirar.
Det gick riktigt bra, vi kom 4:a av 10 par, på 56,8%. Så det ska vi absolut göra om. Snart!

Tisdagen:
Gick ungefär en timme fortare än måndagen, men jag är ju fortfarande väldigt osäker på den nya delen och jag sitter där med min karta och klurar i bilen :P
Dagens toppen: Fick första dricksen för i sommar, en femma för besväret :P
Dagens botten: Jag var klar med min sortering skittidigt och kunde ha kommit ut en timme tidigare än vanligt också. Men då måste jag vänta på de som sorterar Svanberga-delen vilket innebar att jag fick vänta typ en timme iaf. Effektivt? Not so much.

Sverige vann över Grekland med 2-0, underbart!! Och Zlatan fick göra mål, det var väl ännu bättre? Hoppas bara han håller några matcher till. Inte göra en Chippen.. :(

Pajas fyllde år igår också, 1 år :) Ska ringa till vetrinären idag och boka tid för 1-årssprutan.
Och så ska jag boka tågbiljetter till Örebro. Och städa. Och träffa syster yster som äntligen kommit hem från Mexico. Herregud, mycket att stå i, bäst att sätta fart då!

Inga kommentarer: