måndag, november 02, 2009

Lite frustration som vill ut

Jag har alldeles för mycket fritid och alldeles för lite att göra.
För det mesta är det skönt, skulle aldrig orka med de som har lektioner 8-17 varje dag och sedan pluggar från 18-22 på kvällen. Nej, det är skönt att gå i skolan 2-3 dagar i veckan och utöver det ha små enkla uppgifter att göra lite då och då.
Men om man ser till mitt sociala liv så är det ibland jobbigt och frustrerande att vara den som alltid är ledig. Jag är den som alltid har tid och således är jag också den som får anpassa mig efter alla andras scheman.
Jag vill också kunna säga någon gång att: Nej, jag har faktiskt inte tid just nu, jag har annat att göra. Men jag kan aldrig säga det. För jag har alltid tid.
En konsekvens blir då också att när mina vänner väl har tid att umgås känns det nästan som ett tvång att "passa på" då. Annars får jag ju aldrig chansen att ha kul med dem..!?

Seriöst, vilket jäkla i-landsproblem! Knappt det ens..
Men ibland är det faktiskt frustrerande!

Inga kommentarer: