onsdag, december 31, 2008

Sista dagen på året...

...och oj vilken start på dagen det blev. Väcktes av telefonen som ringde några minuter över åtta och svor sömnigt eftersom telefonen dessutom inte satt i sin hållare vid nattduksbordet utan jag var tvungen att gå upp och leta.
Jag svarade till sist och blev genast klarvaken när det var en kvinna i andra änden som påstod sig ha min plånbok. Det visade sig att hon hade hittat den på morgonkvisten när hon var ute och gick med hunden. Allt var kvar, pengar och kort. Jag måste ha tappat den när jag halkade igår när jag gick från mamma. Jag visste inte ens att jag saknade den.
Tänk vilka vänliga själar det finns! Jag köpte en nyårsblomma åt henne som tack.

Nu håller jag och sambon på att lagar en god nyårsmåltid. Eller ja, det är iaf vad vi hoppas på! Om det smakar skit sedan så kan man ju alltid ringa och beställa pizza...

Gott nytt år på er allihop!

Inga kommentarer: