måndag, juli 21, 2008

Helgen

I helgen som var, besökte vi Krista i Mariehamn.
Vi började med att gå på bilmässa, deras motsvarighet till American Car Show. Vi röstade på snyggaste bilen, snyggaste motorcykeln, och inofficiellt på sötaste hunden. Jag är inte så värst bilintresserad men det var kul att se, vissa bilar är verkligen snygga! Även om man inte fattar nåt om bilar :P
Sedan blev det minigolf. Behöver jag egentligen säga vem som vann? Nä, det säger ju sig självt att det var jag. Sa jag att jag är ödmjuk också? ;D
Det var lite roligt när vi skulle betala, för oftast brukar de säga vad det kostar både i euro och i kronor. Men hon som stod i kassan sa bara vad det kostade i euro. Och Micke och jag hade ju bara svenska pengar, så jag tänkte dumma mig lite och säga: Utlänning. Inte fatta. Annan valuta. Svensk. Men jag sa inte det. Frågade istället lugnt och stilla (den tråkiga varianten) vad det kostade i kronor, och så löste sig det hela.
Sedan avslutade vi kvällen med tacos, en film och lite korsord.

Vi höll på att missa båten hem på söndagen och då fick jag lite panik. Men vi hann med den med flera minuters marginal, så det var skönt.

Tack för en trevlig helg, det får vi göra om.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv... det var mycket trevligt... vi ska absolut göra omdet... kanske det är min tur att komma över till er...