tisdag, september 06, 2005

Vilken dag!

Hade Madde varit med mig idag hade hon skrattat jättemycket.
Två gånger har jag gjort bort mig idag, BIG time!
Första gången var när jag skulle svara i telefon. Första gången det ringde, jag ville säga rätt så jag övade ett par gånger. "Personal Roslagen, Matilda Bäcker"."Personal Roslagen, Matilda Bäcker"."Personal Roslagen, Matilda Bäcker".
Sen tar jag upp luren och vad svarar jag? "Roskagen Personal, Matilda Bäcker". Utan att jag tänkte på det. Och vem är det som ringer? Chefen såklart. Det första han sa va: Har Anette gått igenom med dig vad du ska svara? Ja ba: Aa, ungefär så som jag sa nu. Han ba: Ja just det, med den lilla skillnaden att du säger Personal Roslagen istället för Roslagen Personal. Ååh, gud vad jag skämdes.
Ja, sen var det andra gången det blev pinsamt. Då skulle jag på lunch. Normalt sett är det lunch mellan 12 och 13. Jag gick på lunch 13.20. Gick ut i lunchrummet. Så hade jag inte lunchen med mig, den va kvar inne på kontoret. Gick och hämtade. Men på vägen tillbaka för att hämta lunchen ringer telefonen. Jag svarar och medan jag pratar går jag in genom dörren...till en annans kontor!!! Och där satt en snubbe och stirrade på mig: Jag mumlade en ursäkt och gick därifrån. GUUUUUUD så pinsamt.

Som sagt, en sju jäkla dag, men kul att ha nått att bita i. Och skönt att va hemma nu.

/Tilda

4 kommentarer:

madde sa...

hahaha!! det lät roligt!! som sagt.. jag skulle ha skrattat en hel del!! jag kan se den incedenten (eller hur de nu stavas) när du går in på fel kontor!! haha!! :D vart är det där någonstans då??

Tilda sa...

Ovanför busstationen ligger kontoret, ovanpå vänthallen om man säger så.

madde sa...

jaha!! då vet jag var du håller hus!! ;P haha

Anonym sa...

Det stavas "incidenten", så nu vet ni det,allihop.. ;D

Jaha, kul att det händer saker i folks lliv. För egen del har jag väl itne så mycket att berätta och tur är väl det, för vem skulle orka läsa?

Ha det så bra och sluta gärna läsa här.

Mvh
J

Den som orkar läsa vidare får nu reda på att jag nyss kommit hem efter att ha varit hemifrån sedan 2005-09-02. Har tillbringat det mesta av den tiden i Kista i en liten studentlägenhet på 24 m² hos en tjej jag träffat på Blip och även träffat i verkligheten några gånger. Får väl se om man lyckas få ihop det med henne så småningom; vi kommer i alla flal varandra aningen närmare för varje gång vi träffas och detta var väl sjätte gången om jag inte räknat fel... Var ju en sväng med henne på Gotland - mitt andra hem - vecka 33 också, vilket var himla trevligt...
Men nu är jag hemma i Göteborgstrakten igen i alla fall och åker väl inte tillbaka till Kista förrän nu på måndag, denna gång med buss. Kunde inte motstå priset: 150 spänn från Göteborg till Stockholm! Inte så illa. Hittills har jag ju haft med mig bilen, för det har funnits behov av den med tanke på vissa IKEA-besök då hennes lägenhet är omöblerad. Stannar en dryg vecka denna gången också och sedan kommer hon till mig veckan jag fyller år, dvs strax före mitten av oktober. Hon hade ett ganska tomt schema just den veckan, som tur var. Kanske kommer det till saker i efterhand där, men än finns hoppet kvar...

Jaja, ingen idé kanske, att fortsätta skriva mer här nu. Antar att eventuella läsare redan stängt detta fönster för länge sedan i vilket fall.

Har du läst ända hit är du dock värd mer än ett sketet "mvh" på slutet...

KRAM

J