tisdag, april 03, 2007

Änglar finns

Här är en låt som jag har börjat skriva på nu på förmiddagen.
Har inte satt ut några ackord eller nåt än, jag har bara melodin i huvudet. Ska nog spela in den på Audacity så jag inte glömmer bort hur den går.

Texten är inte färdig, den har inget stick och så än.
Men här är iaf så långt jag har kommit. Den är tillägnad DIG!

******************

Jag går där på vägen
så ensam och rädd.
Jag längtar hem till tryggheten
och till min varma bädd.
Men plötsligt står hon framför mig,
en ängel vit som snö.
Hon tar min hand och säger mjukt:
Din kraft får inte dö.

Vi flyger upp mot himmelen
där stjärnor lyser klart.
Jag känner vinden lyfta mig,
så lätt, så underbart.
Vi landar på ett silvermoln.
Hon ser på mig och ler.
Jag öppnar upp mitt innersta,
tar emot allt vad hon ger.

Om du träffar en ängel så ta hennes hand.
Du kommer att finna ett underbart land.
Det är kärlek och ljus där änglarna bor.
Det kan vara förevigt, så länge du tror.

Jag vet nu att jag aldrig mer
behöver tvivla på
att änglar finns och tittar ner
från himmelen den blå.
Av änglarna finns en speciell
som vakar över mig.
Och bara du ber mig så gör jag
självklart samma sak för dig.


Om du träffar en ängel så ta hennes hand.
Du kommer att finna ett underbart land.
Det är kärlek och ljus där änglarna bor.
Det kan vara förevigt, så länge du tror.


******************

4 kommentarer:

Unknown sa...

Bara en liten nyfiken fråga: Vad menar du med att spela in den "PÅ" Audacity? Menar du "MED" eller finns det något ställe på nätet som också heter Audacity som man kan spela in direkt på, eller liknande?

Förmodar att du egentligen menar med och då måste jag ju bara säga att jag tycker att det är kul att du hittat Open Source-projektet Audacity! Inte ett perfekt program, men det utvecklas ju och så småningom kanske det blir riktigt bra. Man kan också glädja sig åt att Audacity stöder såväl OGG- som FLAC-filer, men det vore kanske konstigt annars, med tanke på just att det är ett Open Source-projekt, ursprungligen tänkt för Unix/Linux. Själv har jag helt gått över till OGG-formatet. Låter fantastiskt mycket bättre än mp3, åtminstone om man jämför vid låga "bit rates" och är ju dessutom helt fritt. Lyckligtvis "råkade" min mp3-spelare kunna spela OGG-filer också, men det visste jag inte när jag köpte den. Trodde det var självklart, men det visade sig att de flesta spelare inte klarar detta! Otroligt…

Hej förresten!
Det var länge sedan…

Förresten, själv har jag en inspelningsblogg numera. Blir kanske inte så mycket skrivet i den eftersom jag inte har så mycket tid till att spela in numera. Ibland känns det nästan som om alla inspelningsprylar man har här bara står och samlar damm, att man kunde spenderat sina pengar på annat, men när jag väl kommer igång igen, då…! ;) Jag har ju faktiskt inte givit ut någon CD sedan 1998. Dags att rycka upp sig!

Ha det så bra!

Oj, om du vill ta en liten titt, så är adressen:

http://my.opera.com/Guraknugen/blog/

Har hittills bara skrivit tre inlägg och en del av dem innehåpller mest en massa tekniskt "mumbo jombu" och syftet är i första hand att jag för min egen del ska kunna söka på en viss låttitel för att i efterhand kunna se när jag gjorde vad och även var jag gjorde det. Spelar jag inte trummor exempelvis, så släpar jag ju inte hit ett trumset, utan det blir "studion" som får flytta på sig. Tur att den är portabel… Fast inte tur egentligen, eftersom jag valde just den maskinen just på grund av att den var portabel (men även vissa funktions- och kvalitetsaspekter fanns så klart med på önskelistan).

Anonym sa...

vem är denna till då?

Tilda sa...

Hej J! :D

Jag menar MED ;)

Jag ska gå in och kika på din inspelningsblog nu!

Kram

Tilda sa...

Den är till en vän som betyder mycket..