onsdag, maj 09, 2007

Bridgeoholic

Jag? Neeeeej, inte då!
Eller jo, kanske lite då! Men det är ju så jäkla kul! Får inte nog! Vill bara lära mig ALLT ALLT ALLT så man kan utklassa tanterna och gubbarna på klubben nån gång!
Igår kom jag och mamma delad 3:a, det var kul! :D Kändes riktigt bra! Och hon vågade sig på både essfråga och överföring! Hon är så modig! Och så duktig!
Men det är tråkigt att det alltid är samma människor som vinner. Men passa er ni, en dag kommer mamma och jag att köra över er totalt! Och då sitter ni där med hakorna i bordet och förstår inte vad som hände! Mohahahahahaha!
Det är en jäkla hjärngympa iaf har vi kommit fram till. Det är förmodligen därför jag tycker att det är så kul! Och alla dessa kryptiska meddelanden som man skickar till sin partner.. Det är svinkul! :D
Och stort tack till min mentor som står ut med mig och mina frågor och mitt eviga tjatande om att jag vill lära mig mer och öva mer! Jag har utvecklats otroligt mycket sedan du kom in i bilden! (F)


Idag ska jag dock försöka lägga bridgen åt sidan för jag måste plugga musikteori. Fast jag har stenkoll på intervallen nu. Och på relativt koll på rytmerna. Kvintcirkeln har jag något sånär koll på, likaså ackordbyggnaden. Men jag måste förstärka det lite så att jag blir bergsäker på allt!
Tur att S har hjälpt mig så mycket, annars hade jag aldrig klarat mig! Tack vännen! (F)


Över och ut
/Tilda

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen!!

Det kommer att gå sååååååååååå bra imorrn på teoriprovet!! Du knäcker ju på kvintcirkeln, och notvärden och rytmer ska vi inte ens prata om. Du är en naturbegåvning!! =D
Vem vet, vi kanske får riktigt trevligt...Martin kanske spelar vissa intervall...men bara Lotta kommer att fatta varför det är så roligt! ;)

Det är alltid kul att läsa din blogg!! Men jag glömmer alltid var jag har lagt adressen, så jag brukar få leta lite innan jag hittar den.

Du är så otroligt duktig på att skriva texter alltså! Man blir ju GRYMT imponerad när man läser dem. Jag vet att jag har sagt det förut, men jag måste verkligen understryka det igen!
Jag läste din text till "ängla-låten" igen. Började typ grina, man blir så jäkla rörd! (F)

Ha det topp Settman!! Ses imorrn!

Kramar!!!