tisdag, maj 09, 2006

Drömmen..



Sluter ögonen. Försöker minnas. Minnas drömmen.. Blundar hårt och koncentrerar mig. Minns den vagt. Minns det väsentliga.

Det är ett rum. Med en säng. Nej två sängar. Eller är den ena sängen en soffa? Ja det är det nog. En soffa.
Där sitter en tjej. Och skrattar. Hon har pyjamas på sig.
Jag ligger i sängen. Inget täcke på mig. Ligger där i t-shirt och trosor. Jag skrattar också. Förmodligen åt någonting som just sades.
Det kommer in en kille i rummet. Han sätter sig bredvid tjejen i soffan och de börjar mysa med varann. Jag tittar på dem.
Plöstsligt känner jag en varm hand som smeker mitt ben, nerifrån vaden och uppåt.
Jag tittar upp och jag känner genast igen det fina leende ansiktet och den mörka kalufsen som bara får det att klia i händerna eftersom man så gärna vill dra fingrarna igenom den.
På soffan har det börjat hetta till mellan killen och tjejen. Men det är bara något jag förnimmer, för uppmärksamheten riktas mot den man som står framför mig.
Jag känner en konstig känsla i kroppen. En blandning av njutning och obehag. Jag tittar frågade på honom och frågar: "Vad gör du?"
Han tittar leende på mig, kryper upp hos mig i sängen och omfamnar mig. Nu är han så nära, så nära.
Som svar på min fråga viskar han försiktigt i mitt öra:
"Det går inte längre att förneka vad som händer mellan oss".
Vi möts i en passionerad kyss och sedan...

*censur*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Goddag och hej eller nåt.

Så du skrev ett inlägg här den självaste 8 maj? Min namnsdag, om du inte visste. Det är mitt andra namn, mitt första fanns bara med i almanackan 1988-1992, ta gärna en titt på:

http://stjarnhimlen.se/ndag/namnsdag.html

Något mer som hänt..? Tja... inte mycket, men jag har avinstallerat MSN Messenger nu i alla fall. Skönt att bli av med den skiten. Ju fler Microsoft-grejer man avinstallerar, desto stabilare dator. Synd bara att vår kontakt minskar på köpet, men det finns ju e-post och en massa annat också.

Tilda sa...

Jaha ja, det kan förklara varför du inte är online längredå.
Ja du har så rätt, e-post är ganska underskattat.

Vi hörs!
Kram