fredag, maj 09, 2008

Skolan är blä för tillfället

Ska åka till skolan om typ en halvtimme. Ingen lust alls! Så himla dåligt att just vår klass har fått alla eftermiddagslektioner! Man kunde väl ha delat lite jämnt, eftersom det finns vissa som bara vill ha förmiddagar (jag är en av dem) och vissa som tycker det är skönt med sovmorgon.
Vi har verkligen dragit nitlotten alltså. Inget påsklov heller. Och typ sämsta lärarna hela tiden. Ja, jag ä bitter alltså!

Jag hoppas verkligen seminariet idag ger nånting, så man känner att man får hjälp med litteraturen. För jag har läst några förord nu till böckerna och jag fattar typ nada. Rena grekiskan.
Typ så här:

När ackommodations- och assimilationsprocesserna befinner sig i jämvikt eller ekvilibrium reulterar detta i nya schemata, som utgör omorganiseringar och samordningar av befintliga schemata.

Say what now?!

Inga kommentarer: