torsdag, december 20, 2007

En konstig dröm

Måste skriva om min dröm som jag hade inatt kom jag på.

Det var julafton och vi bodde i ett jättestort hus. Två våningar, så vi hade en julgran på varje våning. Det låg paket under båda, men bara några stycken. Fast en del klappar var så stora så de hängde i taket, i röda snören.
Det var jättemycket folk där, en massa som jag inte kände igen. Det satt folk på båda våningarna.
Jag var typ sen hem, jag hade varit någonstans, vet inte var. Men direkt när jag kom innanför dörren kom mamma och sa att nu var det dags för mig att dela ut julklapparna.
Jag sprang emellan våningarna och delade ut. Jag var ju inte smart nog att ta ena våningen först och andra sen, nej nej. Jag tog typ varannan.
Sen när det var klart satt vi i någon soffa, jag och mamma och några till. Då kom jag på att jag inte visste var Micke var. Så jag gick runt och letade, och han stod ute på altanen och rökte tillsammans med några stycken. Och jag blev helt chockad. Micke fick syn på mig men sa inget, han bara tittade snabbt på mig med tom blick, sen fortsatte han att röka och prata med de som stod runt omkring honom.
Då sprang jag till mamma och sa förtvivlat: Har du sett vad Micke gör?!
Ja, han står ute och röker, svarade hon helt lugnt.
Då sa jag: Det är ju helt sjukt!
Då svarade mamma: Äh, låt honom röka, det är karaktärsbyggande. Han behöver bli vuxen.

Sedan vaknade jag.
Strange!

Inga kommentarer: