måndag, april 17, 2006

Så här var min påskhelg

Skärtorsdagen:
Var i skolan i en dryg timme. Räknade matte. Eller, det var mattelektion. Jag räknade inte vidare mycket. Jag och Linnéa satt och spånade om present till Anders. Kom på en kul grej. Garvade åt det.
Var på middag hos mamma på kvällen, åt grillat och spelade kort. Mysigt.
Hände inte så mycket mer.

Långfredagen:
Upp tidigt. Hämtade Linnéa och Linus ca tjugo över nio på morgonen, färjan ut till Blidö gick kl 10.
Födelsedagskalas hos Anders. Med olika lekar. Typ plankhasning, doppa spiken i flaskan, frågesport och lite så där. Jag var i lag ett. Vi vann. Såklart. Vi rockade i plankhasningen.
Färjan tillbaks från Anders gick vid halv fyra typ.
Trötta som ägg var vi när vi kom hem. Men middag hos mamma igen, lite "påsk-plock". Hem och somnade tidigt.

Påskafton:
Upp tidigt igen och ha tvättstugan. Fortfarande trötta som ägg. Iaf jag.
Micke kom på fika på förmiddagen. Jag var inte så social, jag var mest trött.
Ingen middag hos mamma, vad jag kan minnas blev det pizza.
Hände inte mycket den dagen, vi mest bara var.

Påskdagen:
Sovmorgon för första gången på ett tag. Och den tog vi vara på!
Vid två-tiden åkte vi till Täby, till Jill och Hasse. Där var nästan alla syskonen till Micke, utom Anders och Tomas. Åt jättegott, kallskuret med god potatisgratäng. Somnade nästan i soffan efter maten, men höll ögonen uppe bara för att titta på alla söta bebisarna som var där.
Åkte hem, tänkte somna i bilen på vägen hem men det var alldeles för bra låtar på radion så jag höll mig vaken. Dåsade resten av kvällen.

Annandag påsk:
Sov ut igen. Skönt! Tillbringat en del tid framför datorn. Skulle börja redigera mammas och Sölves film från Thailand men datorn ville inte samarbeta så jag skällde ut den och sedan struntade jag i redigeringen.
Har battlat lite med Micke och nu är Niklas här och han och Micke har duellerat lite.
Kommer nog ha ganska tråkigt resten av kvällen...

__________________________________________________


Ingen direkt händelserik påsk men ändå är krafterna nästan slut. Sorgligt. Att man orkar så lite.
Få se hur resten av veckan ter sig. Om man kan få tummen ur arslet och faktiskt göra nån nytta fast man är ledig. Mycket skulle behöva göras. Typ plugga lite, städa, stryka, rensa i garderoben mm.
Men men, idag är det röd dag, då behöver man inte göra nått! =P

Det var allt för mig.
Puss o kram..

1 kommentar:

madde sa...

Det låter som en trevlig påsk helg!! ha de guld!!
Puss